2026-05-12 – MC Spisetur
Vores første spisetur i 2026 gik fra F24 i Aars, og til La Vidas i Farsø. Vi var 11, der var på tur. Vi kørte ad snoede veje fra Aars og omkring Lille Binderup, Haverslev, Fyrkilde, Ravnkilde, Nysum, True og Døstrup. I Døstrup holdt vi en lille pause ved åen. Efter pausen kørte vi tilbage mod Farsø, og vi kom blandt andet forbi Volstrup, via Røjdrup, mod Stenild, Boldrup, og mod Torup. Videre mod Guldager, Testrup, Lerkenfeld, og så ankom vi ved La Vidas i Farsø kl. 19:03. Målet var kl. 19:00, så det var godt ramt. På La Vidas valgte vi mellem græsk bøf og plankebøf. Det smagte godt. Efter vi havde spist, rullede vi videre mod Løgstør, ad den største omvej jeg kunne finde. Vi kom blandt andet forbi Haubro, Hvorvarp, Hornum, Gatten, Vilsted, Vindblæs, Kornum, Tolstrup, og så til Shell i Løgstør. Der fik nogle kaffe, en fik is, og andre noget helt tredie. Turen blev på 128 km (del 1: 82 km, del 2: 46 km). Jeg vil sige tak for en go tur, og vi ses snart igen. Næste gang laver Benno spisetur.
Jan Laursen









