2026-05-10 – Fælles køretur for biler til træf hos Kristian Rytter
Der var arrangeret fælles køretur til biltræf hos Kristian Rytter i Svenstrup ved Aalborg. Vi var 9 biler, der mødtes ved klubhuset i Aalestrup, hvor vi kørte fra kl. 9:30. Turen gik fra Vandværksvej, Engvej ud af Testrupvej ud til Østrup, hvor der var 1 bil, vi skulle have med. Derefter fortsatte vi videre til Messecentret i Aars, hvor der var 12 biler, der skulle med. Vi kørte fra Messecentret kl. 9:55, og kørte ad Ndr. Boulevard, Oustrupvej, Lynnerupvej og Katbyvej. Vi kørte ad små hyggelige veje. Derefter kørte vi ad Astrupvej, krydsede Mosbækvej, og videre ad Trængstrupvej og Hyldal Møllevej inden vi kom til Suldrup. Ved Spar købmanden i Suldrup skulle vi have yderligere 2 biler med. Fra Suldrup gik turen videre til Sørup Kirke, hvor der ventede en enkelt bil. Derefter gik turen gennem Hæsum, og videre mod Guldbæk, hvor der også ventede 3 biler, der skulle med. Vi var nu oppe på 28 biler i alt, så det var mange, der skulle holdes styr på. Vi fortsatte turen mod Svenstrup og mod Kristian Rytter, hvor vi ankom kl. 10:55. Det lykkedes at få parkeret alle 28 biler nogenlunde samlet, så det var dejligt. Herefter var der tid til at gå rundt, og se på alle de mange biler. Vejret var nogenlunde. Det holdt tørt, men solen gik væk ind i mellem, så det var noget køligt, og vi måtte have jakker på. Der var rigtig meget at se på. Der var nogle drenge, som gav opvisning på deres motorcykler. De kørte, og hoppede op på paller, der var stablet. Det så virkelig flot ud, og de var dygtige til det. Der var også flere specielle racerbiler, der kørte, og gav den gas, så det røg meget. Man kunne blandt andet købe pølser til middag. Efter vi havde spist, og været endnu en tur rundt på pladsen, så sad vi og snakkede lidt sammen med de andre fra klubben. Omkring kl. 15 blev det tid til kaffe og kage, inden vi omkring kl. 16 kørte hjem. Vi kørte ad de små veje hjem over Støvring, Sørup, Suldrup, og hovedvej 13, inden vi drejede ind over Testrup, og kørte til Aalestrup. Vi var hjemme ved 17 tiden. Det har været en god tur, men bare lidt køligt. Vi læste i et opslag på nettet et par dage senere, at der havde været omkring 550 biler, og omkring 10.000 besøgende.
Jytte Kristensen



























































