2026-05-02 – Åbning af Jesperhus Blomsterpark
Åbningen af Jesperhus Blomsterpark betyder altid rigtig mange veteranbiler i parken. I år var vores bil under renovering, så vi kørte til Skive og kørte med Kenneth (Min lillebror) i hans BMW. Jytte og Jørgen (Mor og Far) kørte til tanken i Sundstrup, og lavede opsamling der. De var 7 biler, der kørte fra tanken kl. 8.00, og så kørte de mod Skive. Da de kom til rundkørslen ved Højslev/Dommerby, kørte vi ind foran kortegen, og så kørte vi forrest til Jesperhus Blomsterpark. Da vi ankom til parken, kunne vi køre helt op til indgangen, helt uden at holde i kø. Vi fik vores billetter, og så kørte vi op på bakken, og parkerede ved siden af hinanden. Derefter satte vi borde og stole op samlet, og så var det tid til at hygge os med de medbragte rundstykker. Da de var spist, var det tid til at gå rundt og kigge på de mange biler, der var rundt i hele parken. Vi tog hele rundturen, og der var mange flotte biler over det hele. Der var ca. 350-360 biler, så der var en masse at kigge på. Der var også mange flotte tulipaner rundt omkring, og de var sat sammen så farverne passede rigtig flot sammen. Så var det ved at være middagstid, og vi gik op til bilerne og fandt vores medbragte middagsmad. Der blev hyggesnakket imens vi spiste, for solen varmede dejligt, imens vi sad og hyggede os. Da vi havde spist, gik vi lige en tur ned på campingpladsen, for at se, hvor meget nyt, der var lavet siden sidste år. Vi købte en is dernede, og så gik vi en rundtur på pladsen, og kiggede på alle de nye hytter, der var blevet lavet. Da vi kom tilbage til Blomsterparken, var der flere der ville med ind i drivhusene og kigge på dyrene. Det er altid så hyggeligt, at komme ind og kigge på dem. Da vi kom derind, var det første vi så, en kæmpe stor skildpadde, der spiste græs. Der var også en øgle af en slags, der lå lige midt på stien, hvor vi skulle gå. Den gad ikke at flytte sig, selvom vi gik lige forbi den. Så gik vi ind til sommerfuglene, og der var flere forskellige slags. Blandt andet var der nogle store blå nogen, og de var mega flotte. Da vi gik videre, mødte vi 2 store Vari- Lemurer, der bare luntede rundt, og de gik lige forbi os, og viste os, at de ejede stedet. Så gik vi op på hængebroen, og derfra så vi mange forskellige og flotte fugle og papegøjer. Nede igen så vi de små skildpadder og flere fugle, og nogle af dem fløj om kap fra den ene ende af drivhuset til den anden. De fløj lige forbi ørene på os, så vi blev mega forskrækket når deres vinger strejfede vores hoveder. Lige pludselig fik vi øje på Katta-Lemurerne som sad i et træ og gemte sig. Nogle af dem havde små unger, og de var mega søde. De hoppede rundt og legede med hinanden i træet. Der var også en af papegøjerne, der hele tiden skræppede op og larmede. Imens vi stod og kiggede på den, kom den ene af Vari-Lemurerne luntende igen. Da vi kom ud i solen igen, var det blevet kaffetid, og vi gik op til vores plads igen og fandt kaffen og kagen frem. Så blev der hygget igen, og pludselig var kl. 16.00, og så gik vi ned til indgangen, og så da alle bilerne kørte ud. Det er altid fedt at se dem alle, og høre dem i gang. Da de fleste var kørt, gik vi tilbage til bilen, og så kørte vi også hjemad. Det har været en rigtig hyggelig dag i høj solskin. Vi kommer helt sikkert igen til næste år.
Anita Laursen












































































