2026-04-26 - Åbent hus hos FS Automobiler

2026-04-26 – Åbent hus hos FS Automobiler

Søndag den 26. April var der åbent hus hos F.S. Automobiler i Bjerregrav. Klubben havde arrangeret køretur derover, og det var der en del der mødte op til. Vi var omkring 10 biler, og et par motorcykler, der var mødt op ved klubhuset. Da klokken var ca. 10, begav vi os ud på køreturen, der gik over Gammel Hvam, ud ad Kallestrupvej, videre ad Troelstrupvej og ad Gammel Aalborgvej til Møldrup. Herfra videre til Bjerregrav, hvor vi tog bagvejen op til F.S. Automobiler. Det var en meget stejl og smal vej, som egentlig mest lignede en cykelsti. Flere sagde dog, at det var en rigtig vej, og at man gerne måtte køre der i bil. Der var allerede ankommet mange, men vi ankom i helt perfekt tid, for der var stadig ledige pladser. Kort efter ankom en hel flok Mercedeser, og de måtte kæmpe lidt for at finde plads. Det lykkedes dog for alle at finde plads. Herefter gik vi ind i udstillingen, og i døren stod Freddy, der har F.S. Automobiler, og bød os velkommen. F.S. Automobiler havde sponsoreret kaffe og kage, så vi satte os, og fik en kop kaffe og et stykke kage, mens vi snakkede med nogle af de andre. Da vi var færdige med kaffen, gik vi ud for at kigge på biler. Der var rigtig mange biler at kigge på, både dem F.S. Automobiler havde til salg, men også biler fra forskellige klubber, der var inviteret til at deltage i arrangementet. Da vi havde kigget på bilerne udenfor, gik vi ind og kiggede bilerne indenfor. Der var rigtig mange fine biler, og de var alle i rigtig god stand. Nu var det blevet middag, og “Den Rullende Kok”, som er nabo til F.S. Automobiler, havde i dagens anledning tilbud på en flæskestegssandwich. Det tilbud måtte vi da benytte os af, så vi fik hver en sandwich, og de var rigtig gode. Da vi havde spist, gik vi endnu en omgang og kiggede lidt inden vi kørte hjem igen. Om eftermiddagen var min far og jeg ved at skifte et par gasstøddæmpere, der holder klappen over kaleschen på min BMW åben, når man skal slå den op og ned. De var blevet trætte, og kunne derfor ikke længere holde den åben. Da det er ret besværligt, både at skulle holde klappen, og slå kaleschen op eller ned samtidigt, så skulle de skiftes. Jeg havde bestilt nogle nye sammen med en windbreaker hos et firma i Svenstrup. Jeg havde ikke selv en lille låseringstang, så sådan en havde jeg lånt af Bygholm, og med den gik det som en leg at skifte dem. Men da vi skulle montere den sidste låsering igen, så knækkede den desværre. Vi var ved at google, hvor vi kunne få fat i sådan en. Det kunne vi i Biltema eller i THansen, men så skulle vi købe et sæt med 300 låseringe. Det syntes vi var lidt rigeligt, når vi bare skulle bruge en enkelt. Så gik vi hen til Busser, der er nabo til min mor og far, da vi tænkte, at det kunne være, at han havde sådan nogle. Det havde han ikke, men han mente, at der var en god chance for, at Ernst måske havde nogle. Efter lidt tid kom Busser tilbage, og i hånden havde han lige den låsering, der skulle til. Det blev monteret, og alt var godt. Stor tak til Busser og Ernst for hjælpen med at fremskaffe den rigtige låsering, og til Bygholm for lån af værktøj. Det er dejligt, når vi kan hjælpe hinanden i klubben.

Kenneth Kristensen