2026-04-22 - MC Forårstur

2026-04-22 – MC Forårstur

Vi startede året med forårstur, og den startede her hos mig i Farsø. Vi var 15, der startede herfra, og vejret var heldigvis ganske godt. Vi kørte herfra kl 17 ud mod Trend, tværs over mod Strandby, og videre mod Farsø igen. Derefter krydsede vi lidt rundt, kørte mod Risgårde, videre mod Fandrup og derefter mod Hvalpsund. Der havde vi første pause. Der var flere, der lige fik medbragt aftensmad, eller købte noget i kiosken. De var ikke særlig hurtige i kiosken, men det gik. Efter pausen kørte vi via Alstrup, videre mod Gl. Ullits og over Svingelbjerg. Derefter over Lerkenfeld mod Gedsted, og her drejede vi mod Fjelsø, hvor vi holdt den anden lille pause. Efter pausen kørte vi mod Tostrup, og drejede så igen mod Aalestrup, men drejede mod Hvam. Der krydsede vi hovedvej 13, og kørte mod Hvilsom, bare for at dreje mod Simested. Videre mod Testrup, Knudstrup og mod Vesterbølle, for igen at køre mod Farsø. Da vi kom tilbage kl. 20, var der nogle, der var faldet fra. En Benelli mistede lyset, en kom til at fryse lidt, og andre havde ikke lyst til kaffe. Turen blev på 121 km. Jeg vil sige tak for en dejlig tur her i mit nærområde.

Jan Laursen