2026-04-06 – Classic besøg i Atombunkeren Regan Vest
Sidste år på nogenlunde samme tidspunkt, havde jeg skaffet 50 af de eftertragtede billetter til rundvisning på Regan Vest i Rold skov. Det var en stor succes, så jeg tænkte at vi måske kunne samle 50 personer igen, hvis jeg kunne få billetter i år. Vi må have gjort et godt indtryk sidste år, for det lykkes igen at få 50 billetter. Vi startede med kaffe og rundstykker i klubben kl. 8.00. Jeg havde allieret mig med Bruno Hannesbo Rasmussen, til at hjælpe med at lave kaffe, og gøre klar til at modtage gæsterne. Efter vi havde fyldt maverne med kaffe og rundstykker, gik turen mod bunkeren i Rold Skov. Vi blev igen delt op i 5 hold af 10 personer. Jeg var også med sidste år, så jeg fik opfrisket den gode og spændende beretning. Jeg var endda så heldig, at have Henrik som guide igen i år. Det er en fascinerende rundvisning, og også lidt chokerende, hvor hurtigt at lille Danmark, var sat ud af spillet, med de krigsplaner, der kom frem efter muren faldt. Det var timer og få dage, der var tale om. Denne tur er den foreløbige sidste, da jeg ikke tror vi kan gentage succesen for 3. gang. Men vi prøver måske om nogle år igen, hvis der er stemning for det. Tak til jer der deltog. Jeg håber I havde en god og hyggelig dag.
Henrik Bygholm




