2026-03-22 - Velo Værkstedsdag

2026-03-22 – Velo Værkstedsdag

Traditionen tro, så har vi et par Velo værkstedsdage i løbet af vinteren. VeloSolex knallerten er meget anderledes fra de mere almindelige knallerter, vi har i klubben. Den er både meget enkel, og samtidig absolut ikke enkel. Det kræver noget ekspertbistand, at lære Veloen at kende mekanisk. Heldigvis er vi så heldig, at vi har to af den slags guruer i VeloSolex gruppen, nemlig Hans Helms Larsen fra Hadsten og Peter Gejl fra Fredericia. De to stiller beredvillig op, og lærer gerne fra sig, så vi andre dødelige, også kan få noget erfaring med de små franske maskiner. Når vi nu er samlet, og vores medlemmer er kommet lang vejs fra, ja så skal vi naturligvis også hygge os med god mad i det gode selskab. Vi er max 12 personer, da vi ikke kan være flere i mit værksted under klubhuset. Denne gang var vi dog 14, da jeg ikke kunne sige nej til et par nye ansigter, der gerne ville med. Vi starter altid med formiddagskaffe med rundstykker, og hvad der tilhører. Så går vi i kælderen og makker et par timer, og ved 13 tiden er der middagsmad. Det er René Støvring, der her fået den tjans, og han laver altid noget godt, og spændende varm mad til os. Så står den på værksted igen et par timer, inden vi slutter af med kaffe og kage. Dagens anstrengelser resulterer altid i, at et par Veloer mere er klar til at komme på gaden. Personligt så elsker jeg de værkstedsdage. I Velo gruppen har vi det fantastisk sammen, og det smitter naturligvis af både til værkstedsdagene, og når vi er på tur. Ud over at nogen får hjælp til deres mekanik, så har vi det også rigtig godt sammen. Der er masser af kærlige drillerier og mere eller mindre seriøse historier, at more sig over. Tak til alle jer som deltager i vores værkstedsdage med jeres gode humør. Jeg ser allerede frem til efteråret, når vi igen skal mødes i værkstedet, men inden da, skal vi heldigvis ud i sommerlandet på vores Veloer.

Henrik Bygholm