2015-08-22 - Weekend i Vendsyssel

2015-08-22 – Weekend i Vendsyssel

Det er efterhånden blevet en noget forlænget weekendtur. Fra start var det fra fredag til søndag, men Einstück og jeg, begyndte at tage til Grønhøj torsdag, for at have en dag ekstra. Der begyndte så at dukke flere op om torsdagen, så nu tager vi afsted onsdag. I år var vi 14 fra onsdag. Vi mødtes ved Aggersund Broen, på nordsiden og spiste vores madpakke der. Dejligt solskin og lidt vind. Vi fortsatte i samlet trop, op gennem Tingskoven og videre på mindre veje forbi Fosdalen, Rødhus og videre til Saltum. Vi ankom til campingpladsen og fik anvist vore hytter. Vi flyttede ind og fik en kop dejlig kaffe. Onsdag aften tog vi på Biersted Kro, hvor de laver det mest fantastiske stegte flæsk. 3 variationer. MUMS. Da vi havde slået mave lidt, kørte vi mod Grønhøj Strand Camping igen. Vi havde Else og Martin oppe at køre, så vi kørte Vildmoseturen til Grønhøj. Det var en rigtig smuk aften og solnedgangen så fantastisk ud. Vi blev enige om, at vi skulle køre ned på stranden i Grønhøj og se solnedgangen, som allerede var godt igang. Det fortrød vi heller ikke. Vi var bestemt ikke de eneste der tog billeder af det flotte syn. Hjem til aftenkaffe på vores terrasse. Der kunne vi sagtens sidde 14 personer og vinden havde lagt sig, så vi holdt ud ret længe. Torsdag morgen var der fælles morgenmad på vores terrasse. Efter et lille møde, blev vi enige om, at vi skulle køre til Tversted og besøge de to kræmmere, der sommetider er i TV. De andre synes vi skulle føre an, så kunne vi bestemme rute, via Ipad’en. Der blev anvist en rute på store veje, og vi kunne jo godt se, hvor de små veje var, så vi ville skråne tværs over. Vi kørte ud af en (godt nok) noget smal vej. (Håbede at vi ikke ville møde nogen). Vi fortsatte og et par kilometer inde stod der “PRIVAT VEJ”. UPS! Einstück slap speederen, og vi blev enige om, at det bare var ærgerligt. Vi kunne på ingen måde vende nogen steder, og ærgerligt at det blev til GRUSVEJ! Men hvad pokker ville de andre sige til det? Det støvede ret meget. Det skal lige siges, at min telefon (heldigvis) døde den dag, så diverse opkald og sms fra bagtroppen, er jeg gået “glip” af. Men vi fortsatte, og hold da op en fin tur. Vi kom forbi 4 pænt store gårde. Min skærm på Ipad’en var blevet rimelig støvet til, men det var ALT efterhånden. Så kom vi til sidste gård, og der var en flink mand ved en mejetærsker, han hilste og smilte til os. Elin og Villy var bagtrop, de syntes, at han så noget sur ud, råbte og truede. Det var aldrig sket, hvis de var kørt i Chevroletten ☺ (Den blev sparet, da den skulle køre lørdag til et arrangement). Vi kom op til de par gutter, og det var nu hurtigt overstået at se de ting de havde. Vi blev enige om at køre tilbage til Fisketrapperne i Bindslev. Der var borde og bænke og toilet. Det var et super sted at holde siesta. Der blev hvilet i alle mulige stillinger, og der blev studeret fisketrapper, og gammelt elværk. Vi kørte efterfølgende til Tversted og “DET BLÅ ISHUS”. Vi troede ikke der var plads til en is, men det var der søreme. Så gik turen direkte hjem til Grønhøj. Jeg fik godt nok at høre for de 10 km grusvej vi var på. Men med et glimt i øjet. ☺ Hjem til grill hygge på vores terasse igen. Nu var Ove og Grethe kommet i lastbilen. Vi blev enige om, at vi ikke tømte lastbilen før fredag morgen. Aage, Henrik og Martin spillede “Stige Golf”, da vi hørte en dejlig buldrende lyd, fra en bil vi ikke kender fra klubben. Det var camping fatter Rene, der kom ned på hyttevejen i sin Porsche 935, med alt muligt fedt udstyr. Einstück vidste at Aage har en svaghed for Porscher i den kaliber, så han spurgte Rene, om han ville køre en tur med Aage. Selvfølgelig ville han da det. Aage var heller ikke sen, til at hoppe i en t-shirt og hoppe ned i bilen. Han fik da også mærket trykket tilbage i sædet under acceleration. 0-200 km/t på et par sekunder. Han ville passe på sit kørekort, så hurtigt ned igen. Vi fik en endnu gladere mand tilbage på pladsen. Vi satte teltet op, lige efter morgenmaden fredag. Da teltet stod, kørte vi en tur til Løkken, for at hygge og proviantere. Vi kørte hjem og lavede sammenskudsfrokost.
Der var 6 af dem, der kom onsdag, der kørte hjem fredag. Men så kom der jo en masse nye folk. Vi var 26 til grill fredag aften. En rigtig dejlig aften i teltet. Lørdag morgen var der morgenmad i teltet. Vores formand Bygholm havde fået Stagen startet, og var kommet op til Grønhøj, for at se at alt var ok. Han var med på dagsturen. Dejligt at der er nogen, der gider køre så langt, for at være sammen med os andre. Rasmus og Louise havde lavet turen i år. Vi skulle køre ud til Gjøl på dæmningen, og vi holdt rast ved havnen på Gjøl. Turen gik videre til Blokhus Saltkogeri, hvor vi sad i gårdhaven og spiste vores medbragte mad, mens indehaveren fortalte om firmaet. Rigtig spændende at høre om. Han har også en svaghed for gamle biler, og han har en campingvogn, et rugbrød, en Jaguar E, en Chevrolet og en Karmann Ghia. Jo, der var skam andet end salt, at se på. Vi hoppede af turen her, da vi lige havde en bette fest vi skulle hjem til. De andre fortsatte til Blokhus og fik is. Mikkel bagte vafler lørdag aften, da Arne og Inga var nødt til at tage hjem fredag, da de også skulle til fest. Vi takker for nogle dejlige dage med dejlige mennesker.

Næste år er det 10 gang vi skal til Grønhøj Strand Camping. Hvem ved, hvad der så sker?
Et eller andet finder vi på sammen med camping fatter.